Nieuws,

Iftar

In verband met de maand Ramadan heeft Stichting Rosarium een 2 tal Iftarmaaltijden georganiseerd. Ramadanmaand is de maand waarin de moslims overdag niets eten en drinken tot aan zonsondergang. De maaltijd waarmee het vasten verbroken wordt, heet de Iftar. Maar vasten houdt meer in, dan alleen niet eten en drinken overdag. Zo verbind de Iftarmaaltijd mensen met elkaar.

Tijdens de Iftarmaaltijd is er een korte presentatie gegeven over wat deze bijzondere maand Ramadan betekent en hoe Rotterdammers dit ervaren en belijden. Daarnaast konden de gasten gezellig deelnemen aan het bingo spel en de Rotterdam-Quiz, die door onze vrijwilligers werd verzorgd. Na zonsondergang konden de gasten van de heerlijke maaltijd genieten die door de vrijwilligers bereid was.