Project Veilig in Rotterdam Zuid

Stichting Rosarium heeft in samenwerking met de gemeente Rotterdam en de politie Rotterdam-Rijnmond het project Veiligheid in Rotterdam-Zuid uitgevoerd. Doelstelling was het betrekken en bewust maken van bewoners bij veiligheidsvraagstukken in Rotterdam-Zuid en zo meer informatie te verkrijgen over wat er in de wereld van de bewoners speelt. Daarnaast ligt het in de bedoeling deze deelnemers in hun omgeving als ambassadeurs te laten optreden.

Stichting Rosarium heeft voor deze project 4 bijeenkomsten georganiseerd. Deze bijeenkomsten zijn anders dan standaard ingevuld. Ze waren zodanig opgebouwd dat achtereenvolgend kennismaking, herkennen, erkennen en vertrouwen gerealiseerd werden. Na een vertrouwensband opgebouwd te hebben, zouden de deelnemers prettiger en makkelijker moeten kunnen communiceren met de vertegenwoordigers van de politie en gemeente. En dat is prima gelukt! Daar komt bij dat kunst is gepromoot en de betrokkenheid bij de stad Rotterdam is vergroot.

Vrouwendag

Dit zal sluiten in 20 seconden