Taalpraatje

Actieve taalles voor vrouwen

Voor vrouwen met een diverse achtergrond, waarvan Nederlands de tweede taal is, bieden wij conversatielessen via het project ‘Taalpraatje’ aan. Vrouwen van diverse afkomst kunnen aanschuiven. Afhankelijk van de groepsgrootte wordt er in een of meerdere groepjes gewerkt. De begeleider zorgt voor opdrachten rondom een bepaald thema. De bedoeling van de conversatielessen is dat iedereen aan het woord komt en op haar eigen niveau deelneemt aan de conversaties. Op deze wijze wordt bevorderd dat de vrouwen hun Nederlands een niveau hoger tillen. De belangrijkste regel is dat er uitsluitend Nederlands gesproken wordt!

Het doel is het vergoten van zowel de taalvaardigheid van de deelnemers als ook het versterken van hun durf om te spreken en deel te nemen in de Nederlandse maatschappij.
Daarnaast is het vergroten van de woordenschat ook een belangrijke doelstelling.

Locaties waar de lessen verzorgd worden:

(Rotterdam West) Stichting Openhaard
Dag : Dinsdag