Internationale Vrouwendag 2017

Ook dit jaar heeft Stichting Rosarium event georganiseerd omtrent het Internationale vrouwendag 2017. Het is belangrijk om stil te staan die we als vrouwen de vrijheid in Nederland hebben verworden en deze bewust te laten maken aan de vrouwen om haar rechten en zo haar positie in de maatschappij te versterken. Zo wordt in deze dagen aandacht gegeven aan thema’s zoals economische zelfstandigheid, huiselijk geweld en andere aandachtspunten op het gebied van emancipatie en participatie.

Zoals het ook bekent is, is het positie van de vrouwen nu in 2017 helaas nog niet even gelijk als die van mannen. Vrouwen zijn op verschillende vlakken ondervertegenwoordigd . Zo zijn er weinig vrouwen die hoge positie verkleden, niet alleen in de arbeidsmarkt, maar ook in de politiek.

Wij als Stichting Rosarium zijn hiervan bewust en hebben we ons voor deze dag gefocust op de kracht van de vrouw ongeacht positie en situatie in de samenleving anno nu. De thema ‘PowerWomen’ is dan ook ons uitgangspunt geworden.

De vrouwen hebben tijdens deze avondprogramma hun krachten gebundeld.  Zo heeft  Korrie Louwes (oud-wethouder Rotterdam) als gastvrouw deelgenomen aan deze programma. De avond is met de optredens van Kizzy krachtiger geworden en vervolgens is er een Ebru kunstvoorstelling vertoond. Als afsluiting heeft Art Zegelaar en zijn band muzikaal voorstelling verzorgd. Onder genot van lekker hapjes is het avond afgesloten.