Moederdag XL

De tweede zondag in mei, stond weer in het teken van Moederdag XL. Vrijwilligers van Rosarium vierden deze dag niet alleen met hun eigen moeders, maar ook met onze ouderen in verzorgingshuizen. Samen met tientallen vrijwilligers, buurtbewoners en prominente Rotterdammers zoals de burgemeester en politici gingen zij op pad om de bewoners in verzorgingshuizen binnen diverse regio’s in Rotterdam met een roos te verassen.

Stichting Rosarium is graag maatschappelijk betrokken en probeert met verschillende activiteiten in te spelen op de behoefte aan sociale samenhang in de maatschappij. Een van deze activiteiten is het jaarlijks aanbieden van rozen op Moederdag.

Traditiegetrouw wordt Moederdag in Nederland de tweede zondag in mei gevierd. En dat betekent: een lekker ontbijt, knutselwerk, bossen bloemen en extra aandacht voor moeders. Onze eigen moeders, maar ook moeders die wij niet kennen en onze oudere moeders verdienen het om op een dag als Moederdag in het zonnetje gezet te worden.

Dit jaar heeft Stichting Rosarium op zondag 12 mei de bewoners in verschillende verzorgingshuizen van Laurens in Rotterdam in het zonnetje gezet. In diverse regio’s van Rotterdam werden onze vrijwilligsters ondersteund door leerlingen van Instituut het Centrum, Kamerleden, Prominenten en lokale politici.

Het startsein voor de Moederdagprogramma werd ’s middags door burgemeester Aboutaleb in verzorgingshuis Laurens Maasveld gegeven. De Burgemeester werd hierbij vergezeld door officier van Justitie Mariette Bode en schrijfster/Volkskrant columniste Ferdows Kazemi.

In Delfshaven gingen onze vrijwilligsters samen met CU Kamerlid Carola Schouten en fractievoorzitter van de ChristenUnie in de deelgemeente Prins Alexander Ixora Balootje aan de slag om de bewoners van Laurens Delfshaven te verrassen en een roos te overhandigen.

In Verzorgingshuis De Borgsate kwamen Kamerleden Brigitte van der Burg (VVD), Sharon Gesthuizen (SP) en GroenLinks Rotterdam fractievoorzitter Arno Bonte bijeen om een onvergetelijke dag te verzorgen aan de bewoners.

Tot slot werd het moederdagprogramma afgesloten door CDA Rotterdam Fractievoorzitter Wubbo Tempel in Laurens De Wilgenborgh.

Het was ontroerend om de vreugde van de bewoners te zien. Dit laatste geeft ons de drijfveer om activiteiten als deze te continueren.

Uiteraard met ondersteuning van onze vrijwilligsters en met dank aan de leerlingen van Instituut het Centrum, Burgemeester Aboutaleb, Kamerleden en andere Prominenten. Maar ook bloemenhandel Peperzak voor de prachtige rozen en natuurlijk DeltaPORT Donatiefonds voor het financieel mogelijk maken van deze bijzondere dag.