Nieuws,

Rosarium wint de 1e editie Fijenoordse Buitenkeuken Kampioenschappen

Op 12 oktober 2013 hebben onze vrijwilligsters hun kookkunsten laten zien in het kader van de kookwedstrijd ‘Koken in het groen’. Dit resulteerde tot de eerste plaats.

Op 6, 12 en 13 oktober 2013 vond de eerste editie plaats van ‘Koken in het groen’ georganiseerd door de Groene Loper. De buitenkeuken kampioenschappen vonden plaats op bijzondere tuinen in de Deelgemeente Feyenoord.

Twee dagen lang werd er op verschillende tuinen in Feijenoord door diverse teams gekookt waarna een kritische jury de gerechten beoordeelden. De derde dag kon vanwege het slechte weer helaas geen doorgang vinden.

In de jury zaten culi-experts, koks en bekende Rotterdammers. Afwisselend jureerden Meneer Reimers, TV Kok Hubert Trinidad, Wethouder Korrie Louwes en groenexpert Nienke Bouwhuis de gerechten qua smaak en presentatie, maar ook de samenwerking tussen de teamleden.

Uiteindelijk hebben het menu, de presentaties en de teamspirit team Rosarium tot de eerste plaats geleidt.

Koken in het groen is een project van 100%Feldkamp en werd mede mogelijk gemaakt door Deelgemeente Feijenoord en Groene Loper 010. De Groene Loper wil laten zien hoe groen Rotterdam is, daarvoor organiseren zij happenings en evenementen op bijzondere groene plekken.

“De samenwerking binnen het team heeft tot verbazingwekkend goed resultaat geleidt” aldus Meneer Reimers en Korrie Louwes

“Ze hebben het lef om spontaan met de kleioven te gaan werken”

“ Ze koken geweldig lekker”